Ons team

In ons schoolteam is wisselwerking het allerbelangrijkste, zonder die basis zouden we niet in staat zijn om kwalitatief onderwijs te geven. Deze samenwerking tussen leerkrachten is dan ook de kracht van ons team. Iedereen heeft verschillende kernkwaliteiten gekregen. Deze gaven worden ingezet om niet alleen zelf maar ook anderen hogerop te helpen. Vanuit de vijf basisprincipes van coöperatief leren spreken we dan over positieve wederzijdse afhankelijkheid. Elk teamlid levert zijn bijdrage om de opdracht tot een succes te laten worden. Dit wordt in ons team vooral gedaan door tijdens de teamgesprekken de taken op te schrijven en deze naar interesse en kunnen te verdelen, hierbij wordt zoveel mogelijk gekeken naar de kwaliteiten van de leerkrachten. Ieder lid heeft een eigen individuele verantwoordelijkheid, dit maken wij als team duidelijk door in een document achter elke naam de taken neer te zetten. Wij vinden het dan ook belangrijk om hier met elkaar over te spreken. Dit gebeurt elke week tijdens het teamgesprek. Er is dan sprake van directe interactie. Hier worden belangrijke punten met elkaar besproken. Zo kan het zijn dat iemand ergens tegenaan gelopen is wat niet meezat of dat er hulp nodig is bij het werk, maar ook is er ruimte om ideeën, kennis of meningen te delen met elkaar. Hierbij is het uitgangspunt dat niks te gek is.   Dit hebben we gekozen, omdat we het belangrijk vinden dat iedereen open is. Dit is een leerdoel waar we als team aan werken. Kortom, als er iets is, laat van je horen. We vinden het belangrijk dat alles tegen elkaar gezegd kan worden, zowel positief als negatief. Dus wanneer je wat dwarszit of je hulp nodig hebt kan dit ook uitgesproken worden naar elkaar. Hier wordt dan weer op teruggeblikt tijdens de volgende teamvergaderingen. Vragen die dan beantwoord worden zijn: hoe gaat het nu, wat ging goed/slecht, wat nemen we hier van mee. Kortom: zonder de samenwerkingsvaardigheden van het team zou er geen onderwijs gegeven kunnen worden.

Leerkrachten:

Hoi, ik ben juf Hanneke en mij kan je vinden in groep 8. Ik vind het fantastisch om elke dag weer les te geven. Als de kinderen binnendruppelen vind ik dat een heerlijk moment om kort iedere leerling persoonlijke aandacht te geven, dit zet zich door tijdens het kringgesprek. Het moment van de dag waar ik veel waarde aan hecht, want zo leer ik stukje bij beetje de kinderen steeds beter kennen. Hierdoor ontstaat er een veilige sfeer waardoor iedereen zich op zijn gemak voelt. Zo is er ook plaats voor diepere gesprekken over het geloof. Elke dag hoop ik door het zingen, bidden en het Bijbelverhaal de kinderen meer te leren over wie God is en om ze zo ook als een tussenschakel dichter bij Hem te brengen. Dit probeer ik niet alleen tijdens het Bijbelverhaal maar ook tijdens andere vakken. Zaakvakken vind ik heerlijk om te geven. Helemaal tijdens niet-methodelessen kan ik mijn creativiteit kwijt. Kinderen laten verwonderen of meenemen in een spannend geschiedenis verhaal… Wat is lesgeven toch heerlijk! Maar dan moet het wel volgens de regels van de juf 😉 Iets wat misschien wel meteen opvalt in mijn lokaal is dat het er ontzettend netjes is. Met een rommeltje maak je mij niet blij. Toch ziet geen dag er hetzelfde uitziet, ik vind de variatie fijn om zo ook nieuwe dingen te proberen, dit geeft een gezellige en ontspannen sfeer. Tot slot nog een klein eigenaardigheidje van mij, ik denk dat weinig mensen het weten, maar mijn klok staat altijd 2 minuten voor en mijn wekker zet ik nooit op een rond getal. Hierdoor kom ik (bijna) nooit te laat en heb ik het idee dat ik toch nog net 2 minuten langer kan slapen voordat ik weer mijn energie in het lesgeven kan steken.

Hallo, hallo, mijn naam is meester Henk-Jan.  Meester van groep 5 en tevens ICT-er van de Wisselwerking. Mijn favoriete moment van de dag is de korte gesprekjes aan het begin van de dag, terwijl ik mijn kop koffie leeg drink. 

Verhalen vertellen doe ik graag , mooie Bijbelverhalen, maar ook spannende geschiedenisverhalen of zomaar een verhaaltje tussendoor. Ondanks dat groep 4 nog geen zaakvakken heeft, krijgen ze regelmatig wat mee van aardrijkskunde en geschiedenis. Het pronkstuk in mijn klas is de rariteiten vitrine, een glazen kast vol bijzondere voorwerpen. Benieuwd wat er allemaal instaat? Kom gerust eens even kijken. In mijn klas is het een gestructureerde en nette omgeving, waar het zeker gezellig is. Ondanks dat ik zelf een echte planner ben, hou ik ervan om even buiten de gebaande wegen te gaan. Samen met de leerlingen Gods Schepping onderzoeken, even naar de moestuin als we het hebben over het groeien van planten bij biologie en samen kijken naar een historisch voorwerp bij het vak geschiedenis.

Ohja, ik drink mijn koffie zwart

Tot kijk!

Meester Henk-Jan

Ha jij daar! Ik ben juf Klariska en geef de kinderen uit groep 6 les. In onze groep doen wij heel veel actieve dingen en daardoor leren wij heel veel. Daarom genieten wij elke dag van wat wij ontdekken. Dit doen we niet alleen, maar samen: met de klasgenoten en de juf. Vorige week toen de zon scheen, zijn we de biologieles gaan volgen in het bos. Wat hebben we veel soorten planten ontdekt! Het gebeurt regelmatig dat ik opeens een glunderend gezicht krijg, je weet dan dat ik enorm geniet van ontdekken van nieuwe dingen om ons heen en van elkaar. Ook is er in mijn klas iets anders moois waarover we steeds meer ontdekken: we denken elke dag aan de Heere door over Hem te spreken en zingen, maar ook met Hem te bidden. In mijn klaslokaal zijn veel planten te vinden en is er een ‘chillhoek’. Elke dag mag een leerling in die hoek genieten met een boek in een grote, fijne stoel. Oja en wist je dat: ik elke middag uit mijn grote mok een halve liter thee drink? Wil je nog meer weten? Kom dan gerust een keer mijn klas bezoeken, tot ziens!

Dag iedereen! Ik ben juf Linde en vol passie geef ik les op De Wisselwerking in Epe in groep 7. Bij mij in de klas staat iedereen altijd voor elkaar klaar en werken we samen. Op school hebben we een open communicatie en daar draag ik aan bij door mijn eerlijke en open karakter. Verder ben ik een rustige juf, maar vol enthousiasme sta ik voor de klas. Ik houd enorm van de natuur en dat zal in mijn lessen ook vaak naar voren komen. Een leuk feitje: als ik iets moois zie in de natuur dan moet ik daar even een foto van maken, zodoende staat mijn hele telefoon vol met natuurfoto’s (: Samen kunnen we Gods schepping bewonderen en er veel van leren. Elke leerling is uniek door Hem geschapen en de leerlingen mogen weten dat zij waardevol zijn in Zijn handen. Bij mij in de klas is alles goed georganiseerd, maar toch sta ik altijd open voor een leuk leerzaam spelletje tussendoor. De inbreng van de leerlingen vind ik ontzettend waardevol want samen met elkaar leren we en hebben we het fijn!

Vrolijke groetjes,

Juf Linde

Maak jouw eigen website met JouwWeb